Coronaprotocol voor leden van de C.I.S. in zwembad de Witte Brug

1. De algemene hygiëneregels van het RIVM:
    1. Houd door het RIVM voorgeschreven 1,5 meter afstand aan.
    2. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden.
    3. Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur één van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden).
    4. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 graden) en of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft mag je weer sporten en naar buiten.
    5. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe Coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 10 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 10 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD).
    6. Blijf thuis als je het nieuwe Coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld.
    7. Ga direct naar huis als er tijdens een sportactiviteit klachten ontstaan zoals neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden).
    8. Hoest en nies in je elleboog en was je handen en armen direct na het hoesten of niezen met water een zeep.
    9. Was de handen met water een zeep als je handen mogelijk besmet zijn: na het aanraken van objecten waar veel mensen aan zitten (deurknoppen, etc.); na een toiletbezoek; na het snuiten van de neus.
    10. Vermijd het aanraken van je gezicht.
    11. Schudt geen handen.
  2. Voordat u naar het zwembad gaat
    1. Douche thuis voor en na het zwemmen (in het zwembad zijn de douches gesloten).
    2. Trek thuis zoveel als mogelijk je zwemkleding aan.
    3. Ga voorafgaand aan het zwembadbezoek zoveel mogelijk thuis naar het toilet. Er zijn slechts een beperkt aantal toiletten in het zwembad beschikbaar.
    4. Was voorafgaand en na afloop van je bezoek aan het zwembad je handen met zeep, minimaal 20 seconden.
  3. Binnengaan van het zwembad
    1. Kom niet eerder dan 10 min. voor aanvang van het sporten naar het zwembad. 18.30 uur mag je naar binnen.
    2. Meldt je aan (buiten) voordat je het zwembad in gaat bij een van de vrijwilligers van de C.I.S.
    3. Er kunnen geen contante betalingen worden gedaan. U kunt eventuele betaling direct overmaken op bankrekeningnummer IBAN: NL94 RABO 0311 9295 08
  4. In het zwembad
    1. Houd 1,5 meter afstand aan.
    2. Volg altijd de aanwijzingen op van de vrijwilligers en het zwembadpersoneel.
    3. Desinfecteer bij aankomst je handen met de aanwezige handgel.
    4. Het chloorgehalte van het zwemwater is vanwege het coronavirus aangepast. Ook kan de vloer door het chloreren nog nat/glad zijn.
    5. Volg de route zoals aangegeven in het zwembad.
    6. U kunt zich omkleden in de aangewezen kleedruimtes en cabines.
    7. De kluisjes mogen helaas niet gebruikt worden.
    8. U dient u kleding en schoeisel mee te nemen in een tas naar de aangegeven plaats in het zwembad.
    9. Er kan niet worden gedoucht.
    10. Vermijd fysiek contact met andere zwemmers.
    11. Alle zwemmers gaan via de luie trap het zwembad in. De lift is ook in gebruik maar hulp bij de lift is alleen mogelijk door de persoonlijke begeleider van de zwemmer.
    12. Het Turks bad kan helaas niet worden gebruikt.
    13. Er worden voorlopig geen gymnastiekoefeningen gegeven, i.v.m. luide stem (aerosol).
    14. We schreeuwen niet, normaal praten is natuurlijk wel mogelijk.
    15. Gebruik van de glijbaan of speelmateriaal is niet mogelijk.
  5. Het zwembad verlaten
    1. Als u het zwembad verlaat om toch even naar het toilet te gaan, kunt u via de luie trap het bad uitkomen. Volg dan de tegengestelde route via de douches naar de toiletten. Na het toiletgebruik gaat u weer via de douches naar de luie trap.
    2. Houd altijd de 1,5 afstand aan.
    3. Als u klaar bent met het zwemmen, verlaat u het bad via de luie trap of lift.
    4. Volg de route naar de bagage en neem uw eigen spullen mee.
    5. U kunt niet douchen na afloop van het zwemmen.
    6. Via de EHBO ruimte komt u in het kleedgedeelte.
    7. Let op: Uiterlijk 19.30 uur moet iedereen van de C.I.S. het gebouw hebben verlaten. Als u dus 20 minuten nodig hebt om aan te kleden, verlaat u het bad om 19.10 uur.
  6. Na het zwemmen
    1. Na het zwemmen kunt u zich aankleden in de aangewezen kleedruimtes en cabines. Let op dit zijn andere dan bij binnenkomst
    2. Verlaat na het aankleden zo snel mogelijk het zwembad via de routing naar de aangewezen uitgang.
    3. Desinfecteer je handen met handgel bij de uitgang.
    4. Uiterlijk 19.30 uur moet iedereen van de C.I.S. het gebouw hebben verlaten. De looproutes van het zwembad worden dan gechloreerd voor de volgende groep zwemmers.