Zwembad

Zwembad “de Witte Brug” in Castricum is al sinds jaar en dag de vaste zwemlocatie van de C.I.S. Elke dinsdagavond (behoudens schoolvakanties) van 18.30 tot 19.30 uur wordt het zwembad met veel plezier gebruikt door de leden van de C.I.S. Hoewel het zwembad al wat langer geleden is gebouwd, voldoet het toch aan de specifieke eisen die onze vereniging aan een zwemlocatie stelt.

De watertemperatuur van het zwembad is speciaal voor onze vereniging circa 30 graden voor het grote bad en circa 32 graden voor het instructiebad.

Het parkeerterrein naast het zwembad is voldoende groot en is voorzien van 2 algemene gehandicaptenparkeerplaatsen.

Naast de individuele kleedruimten zijn er ook 2 kleedruimten beschikbaar specifiek voor mensen met een beperking. Daarnaast is er een gehandicaptentoilet met een aankleedtafel aanwezig.

Als belangrijk pluspunt geldt ook de grote, openbare kleedruimten voor zowel dames als heren.

In het grote bad wordt de verstelbare bodem gedeeltelijk op ca. 1,10 meter waterdiepte geplaatst zodat er makkelijk gezwommen kan worden en er aqua-gym kan plaatsvinden. Ook de zwemmers die zich minder goed thuis voelen in het diepere water, kunnen prima van dit gedeelte van het zwembad gebruik maken. Gebruik van het Turks Stoombad is eveneens mogelijk (tegen betaling). Gebruik van spel- en oefenmateriaal is mogelijk.

Toegankelijkheid!

Het zwembad is rolstoeltoegankelijk en naast de individuele kleedruimten zijn er ook 2 kleedruimten beschikbaar specifiek voor mensen met een beperking en groot genoeg voor rolstoelgebruik. Daarnaast is er een gehandicaptentoilet met een aankleedtafel aanwezig. Een belangrijk pluspunt zijn ook de grote, openbare kleedruimten voor zowel dames als heren. In al deze ruimten is het goed mogelijk om te assisteren tijdens aan- en uitkleden. Gebruikt u een rollator en wilt u die tot aan het bad gebruiken, dan is dat geen probleem.